Notes de Premsa
19 febrero 2024 - Diari de TarragonaAula Magna, el centre amb l’oferta més gran de Formació Professional de Tarragona.
Vols ser funcionari? L’Aula Magna et resol els dubtes per aconseguir-ho
L’Aula Magna respon a moltes preguntes que ens fem a l’hora d’accedir a una plaça pública de l’Administració. A més, el centre ens prepara perquè el procés sigui més fàcil
Quan un es planteja accedir a una plaça pública, sorgeixen tota una sèrie de dubtes que poden suposar un fre per a qui ha pres la decisió d’opositar. L’Aula Magna en fa una reflexió i ens ajuda a resoldre totes les qüestions que ens puguin venir al cap per tal que fem el pas i lluitem pel que volem aconseguir.
Si existís un manual de com ser funcionari seria, de ben segur, un bestseller, entre altres motius perquè, quan pensem en accedir a l’Administració, molts cops ens ve al cap aquell anunci de Nescafé d’«un sueldo para toda la vida». Però val a dir que també hi ha perfils laborals en què el candidat busca accedir per vocació de servei, com per exemple bomber, policia, funcionari de presons, o infermer.
Sigui com sigui un alt percentatge de la població s’ha plantejat preparar-se una oposició, i molts cops el resultat no ha estat l’esperat en el plantejament, l’execució o el resultat, i conseqüentment rebem comentaris negatius que de ben segur tots hem sentit. Per això, l’Aula Magna vol desmentir mites i resoldre els dubtes que puguin sorgir. Comencem!
Com accedim a l’Administració?
A través de la inscripció (habitualment via telemàtica) a la convocatòria, que s’haurà ofert al DOGC, BOP o BOE (diaris on les administracions anuncien els seus propòsits, concursos, subvencions o oposicions). Després es publica una llista definitiva d’admesos i llavors surt la publicació del lloc, dia i hora de l’examen. Amb tot, l’aspirant ja s’haurà començat a preparar i, en funció del seu compromís, tindrà un major o menor èxit.
És molt difícil?
La dificultat d’accés es pot compensar amb el temps dedicat a l’estudi, a banda de tenir un coneixement previ del calendari, la tipologia i el contingut de les proves, del material de preparació i del mètode d’estudi que, en aquest cas, et pot oferir l’Aula Magna. Sempre es recomana presencialitat per assolir la màxima motivació per superar les dificultats que sorgeixin. Així, seran claus el material d’estudi, la qualificació i experiència del professorat, i la interacció de qui oposita amb l’especialista de cada matèria.
S’ha d’estar molt ben preparat?
En qualsevol procés selectiu hi ha candidats que hi volen accedir, i per tant hi ha una competència per aconseguir-ho. I una oposició no en queda al marge. Ara bé, moltes persones no tenen prou temps per dedicar a preparar-se, tenen manca d’un material d’estudi de qualitat, o bé no s’està prou motivat per afrontar el procés tot sol.
Per tant, si es disposa d’un bon professorat, material i mètode d’estudi, temps suficient de preparació, i l’opositor/a està motivat/da durant tot el procés, llavors la dificultat minva i s’esdevé l’aprovat. D’aquí serà clau que el centre de formació tingui no només tot això, sinó també una àmplia experiència i bons resultats d’aprovats, i això, l’Aula Magna ho garanteix.
Quina oposició convé més?
Les administracions van convocant processos per cobrir les necessitats que té la funció pública per donar servei al ciutadà. A més, durant uns quants anys l’oferta pública va desaparèixer (des del 2012 fins fa no massa anys) fet que ha provocat l’extinció de moltes places per jubilacions o baixes definitives, entre d’altres, i que encara no s’han cobert. Per tant, l’oferta pública és àmplia.
Amb tot, és molt important saber el catàleg de places que s’han de cobrir, i així l’aspirant pot veure en quin lloc de treball pot encaixar millor. Avui en dia al nostre territori hi ha una periodicitat molt alta d’oferta pública: d’auxiliars administracions i de policies locals per ajuntaments de tota la província, de l’Estat, de places per a l’escala General de la Generalitat de Catalunya tant d’auxiliars, com d’administratius o de tècnics, de mossos d’esquadra, bombers, agents rurals, funcionaris de presons, auxiliars administratius/infermeria de l’ICS, entre altres.
Com ens en podem assabentar?
El ciutadà pot consultar els diaris oficials de la Generalitat o de l’Estat –DOGC o BOE o BOP–, on es publica l’oferta pública –previsió que té aquella Administració de treure aquests llocs de treball–. Allà tindrà tota la informació respecte al dia de la convocatòria, quan cal presentar la instància i quan haurà de pagar els drets d’examen. A partir d’aquí, al cap d’uns mesos l’aspirant s’examinarà. També pot acudir a un centre com l’Aula Magna, on es pot assessorar de les ofertes previstes i com es pot preparar per afrontar aquest repte amb el màxim avantatge possible.
Hi ha gent més ben preparada?
Si anem ben preparats i tenim en compte tot l’anterior, podrem disminuir els nostres competidors. La por per creure que hi ha persones més preparades que nosaltres és un factor que pot desmotivar molt l’opositor, que pot pensar que hi haurà poques places i que s’hi presentarà molta gent, quan en realitat el percentatge d’aspirants que realment van preparats no és tant, fins al punt que algunes places no es cobreixen.
Val la pena fer l’esforç?
Si l’aspirant té clar que vol aconseguir la plaça, està disposat a preparar-se i vol dedicar un temps i uns recursos per aquest fi, sense dubte la resposta és que sí.
Hem de recordar que el perfil del bon opositor és més d’actitud-ganes que d’aptitud-intel·ligència, és a dir la constància preval per damunt d’una gran capacitat intel·lectual i curricular. Durant més de 25 anys, a l’Aula Magna ens hem dedicat a formar i disposem de molts exemples dels que ens sentim molt orgullosos. Podem assegurar que en moltes administracions, més del 50% de les places les han cobert alumnes nostres i en algunes (ajuntaments i Diputació de Tarragona) inclús s’ha assolit el 100%.
Reiterem, aquests èxits no s’han aconseguit gràcies a la potencialitat intel·lectual de l’aspirant, sinó per la bona feina que entre tots –alumnat i professorat–, hem fet. I és que, com va dir Josep Guardiola en una final de la Champions, «ningú va dir que seria fàcil»; per tant, les ganes i la motivació ho són tot.
19 febrero 2024 - Diari de TarragonaAula Magna, el centre amb l’oferta més gran de Formació Professional de Tarragona.
L’Aula Magna Tarragona ofereix un gran catàleg d’estudis de formació de grau mitjà i superior, havent-se convertit en el centre de referència d’aquesta oferta educativa a tot el nostre territori.
Els cicles formatius són, actualment, un veritable revulsiu motivador entre els joves d’avui en dia que han acabat els estudis de l’ESO i no saben ben bé cap a on tirar. Molts d’ells s’aferren a aquests tipus d’ensenyaments, gràcies als quals troben el seu camí de futur i, per tant, canvia la seva visió de vida i saben el que volen arribar a fer i a ser.
És per aquest motiu que des de l’Aula Magna de Tarragona apostem cada vegada més i més fort per la generació d’oferta de cicles formatius, havent-se convertit ja en el centre amb el nombre més gran d’aquests ensenyaments a tota la província de Tarragona. Així disposem de cicles formatius en els àmbits sanitari, sociocultural, d’esports i d’informàtica, a més d’un gran catàleg de certificats de professionalitat de gairebé tots els àmbits.
D’aquesta manera, gràcies al treball, l’esforç i la constància abocada en impartir aquests estudis, actualment a l’Aula Magna estem impartint cicles formatius de grau mitjà com Cures d’Auxiliar d’Infermeria, Emergències Sanitàries, Guia en el Medi Natural i Sistemes Microinformàtics i Xarxes.
Des d’aquest mes de febrer ja s’han obert les inscripcions per al pròxim curs 2024/2025
Pel que fa als cicles formatius de grau superior, des del centre oferim els estudis de Laboratori Clínic i Biomèdic, Integració Social, Educació Infantil, Ensenyament i Animació Socioeducativa, i Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa. A més, més enllà de la impartició dels cicles formatius en si, a l’Aula Magna també donem als alumnes l’oportunitat de preparar-se per a realitzar les proves d’accés a aquests cicles, en cas que no disposin de la titulació d’accés directe als estudis.
27 anys formant
L’Aula Magna va començar a oferir ensenyaments al Camp de Tarragona l’any 1997. En els seus inicis era un centre formatiu de barri al bell mig de la ciutat i ara, 27 anys després, s’ha convertit en el centre que disposa d’un ventall més ampli de formacions a tota Catalunya.
Així, des de fa temps, el nostre principal èxit han estat els cicles formatius de grau mitjà i superior. En un primer estadi s’impartien en format presencial per poder donar un millor servei i una millor interacció entre el professor i l’alumne/a, però a causa de la creixent dificultat de moltes persones per poder accedir a les aules, el centre cada vegada ha anat oferint la possibilitat de cursar els estudis de manera semipresencial i fins i tot fer-ho completament en línia. Si d’alguna cosa pot presumir l’Aula Magna, és de ser una formació diferent, on el punt clau és la motivació, i en aquest sentit sabem treure el millor de cadascú. Aquest és, sens dubte, el nostre ADN, que es basa en entendre i saber motivar l’alumne/a amb grups no nombrosos i professorat molt compromès en tirar endavant l’èxit acadèmic dels nostres alumnes.
Així, la pedagogia inclusiva, la creativitat davant la dificultat, l’acomodació a la realitat de cadascú, la qualitat en els continguts i, sobretot, en la transmissió d’aquests, junt amb la peça essencial d’un professorat altament qualificat i compromès, són els elements més destacats d’aquest centre de formació de referència a Tarragona.
En aquest punt, l’Aula Magna sempre ha apostat per estar present al costat de l’alumne/a per, d’aquesta manera, treure’n el millor de cadascun d’ells. La manera de portar això a la pràctica és a través d’una formació totalment personalitzada, duent a terme un treball conjunt de la família, l’alumne/a i l’escola, mitjançant la comunicació constant amb les famílies. Aquesta comunicació es treballa gràcies a les tutories, les reunions o els comunicats, entre altres. En definitiva, des de l’Aula Magna s’aposta clarament per implantar un sistema de seguiment, durant tot el curs, de l’evolució de l’alumne/a, tant amb ell o ella com amb els seus pares.
Inscripcions obertes
L’Aula Magna ja ha obert, aquest mes de febrer, les inscripcions per al pròxim curs 2024/25 que per rigorós ordre d’inscripció s’aniran omplint disposant, en molts casos, de grups com a màxim de 20 alumnes per cicle i aula. D’aquí que, sense cap element de discriminació, ni d’exigència, permetem que les primeres famílies puguin triar la nostra oferta formativa, fins a exhaurir-ne les places.
Finalment, cal destacar que les instal·lacions de l’Aula Magna Tarragona són un referent en disseny i creativitat, àmplies, confortables i climatitzades. Així, disposem d’espais de grans dimensions i situats al centre de la ciutat, just al costat d’El Corte Inglés i molt a prop de l’estació d’autobús, d’aquí que la seva accessibilitat sigui màxima A més, molt a prop hi ha àmplies zones d’aparcament.
La motivació és el punt clau del centre, gràcies al professorat compromès amb l’alumne.
«La clau és aprendre a escoltar els alumnes»
Amb més de 25 anys d’experiència i una àmplia quantitat de cicles formatius específics, per Aula Magna l’àmbit de l’educació és imprescindible en una societat de benestar.
Aula Magna s’ha convertit, amb humilitat, esforç, tenacitat, ganes, passió per la feina i un gran equip humà, en el principal centre del territori quant a volum de serveis i formacions. Centre de referencia a la demarcació sobretot en el que té a veure amb la formació professional (FP). Andreu Antolín, el seu director, té molt clares les claus del seu èxit.
Quina és la clau de l’èxit de l’Aula Magna?
Sobretot ho hem aconseguit mantenint classes amb grups reduïts i professorat altamente qualificat, sense oblidar elements claus com la motivació per ser bons professionals. La metodologia és l’element vertebral en classes presencials amb un gran professorat. A banda, mantenim un bon clima entre tots, que també és clau per a un bon ritme a les classes. I resulta indispensable arribar a l’alumne. Sempre ho aconseguim, encara que sigui amb una mica més de temps.
«La clau és aprendre a escoltar els alumnes»
Amb més de 25 anys d’experiència i una àmplia quantitat de cicles formatius específics, per Aula Magna l’àmbit de l’educació és imprescindible en una societat de benestar.
Aula Magna s’ha convertit, amb humilitat, esforç, tenacitat, ganes, passió per la feina i un gran equip humà, en el principal centre del territori quant a volum de serveis i formacions. Centre de referencia a la demarcació sobretot en el que té a veure amb la formació professional (FP). Andreu Antolín, el seu director, té molt clares les claus del seu èxit.
Quina és la clau de l’èxit de l’Aula Magna?
Sobretot ho hem aconseguit mantenint classes amb grups reduïts i professorat altamente qualificat, sense oblidar elements claus com la motivació per ser bons professionals. La metodologia és l’element vertebral en classes presencials amb un gran professorat. A banda, mantenim un bon clima entre tots, que també és clau per a un bon ritme a les classes. I resulta indispensable arribar a l’alumne. Sempre ho aconseguim, encara que sigui amb una mica més de temps.
Quadrupliquen fins a 9.363 les places de les oposicions.
La majoria de places convocades pel Departament d’Educaciócorresponen a professors de Secundària (6.947) i per Primària hi haurà 2.174.
El Departament d’Educació amplia fins a 9.363 les places en la convocatòria de concurs d’oposicions per a l’ingrés i accés a la funció pública docent de 2023. El desembre de 2022 es va fer pública la resolució amb una oferta inicial de 2.174 places, i per tant es quadruplicarà l’oferta inicial amb la resolució que es publicarà el mes de desembre.La majoria de places corresponen a professors d’ensenyament secundari, 6.947, mentre que de mestres en sortiran 2.131. La resta de places es reparteixen entre les escoles oficials d’idiomes, els professors i mestres d’arts plàstiques i disseny i els especialistes en sectors singulars de la Formació Professional. El procediment selectiu s’iniciarà a partir del mes d’abril de 2024. El setembre del 2024 els nous funcionaris en pràctiques començaran a treballar als centres educatius de destinació.
En dos anys, el Departament d’Educació ha convocat un total de 36.460 places de personal docent a través del concurs de mèrits extraordinari d’estabilització, del concurs d’oposició d’estabilització i del concurs d’oposició ordinari.
«La clau és aprendre a escoltar els alumnes»
Amb més de 25 anys d’experiència i una àmplia quantitat de cicles formatius específics, per Aula Magna l’àmbit de l’educació és imprescindible en una societat de benestar.
Aula Magna s’ha convertit, amb humilitat, esforç, tenacitat, ganes, passió per la feina i un gran equip humà, en el principal centre del territori quant a volum de serveis i formacions. Centre de referencia a la demarcació sobretot en el que té a veure amb la formació professional (FP). Andreu Antolín, el seu director, té molt clares les claus del seu èxit.
Quina és la clau de l’èxit de l’Aula Magna?
Sobretot ho hem aconseguit mantenint classes amb grups reduïts i professorat altamente qualificat, sense oblidar elements claus com la motivació per ser bons professionals. La metodologia és l’element vertebral en classes presencials amb un gran professorat. A banda, mantenim un bon clima entre tots, que també és clau per a un bon ritme a les classes. I resulta indispensable arribar a l’alumne. Sempre ho aconseguim, encara que sigui amb una mica més de temps.
23 enero 2023 - Diari de TarragonaAula Magna, estudiar para trabajar.
El centro de formación de referencia de Tarragona cumple 25 años. Oposiciones, Ciclos de Grado Medio y Superior, certificados de vigilancia privada y cursos para parados, algunas de sus ofertas.
Aula Magna está de aniversario. El centro de formación de referencia de Tarragona acaba de soplar las 25 velas, un cuarto de siglo de vida al que llega con una salud excelente. Lo que empezó a finales de los años 90 como una academia de refuerzo y oposiciones, se ha convertido, especialmente en la última década, en un centro de formación reglada con una setentena de profesores y más de 150 cursos simultáneos en Tarragona y Sant Pere i Sant Pau.